Najczęściej zadawane pytania

Mimo starań włożonych w opracowanie instrukcji wkradło się kilka niedomówień lub niejasności

Proszę zadawajcie pytania, będziemy starali się na bieżąco na nie odpowiadać. W zakładce SCENARIUSZE zamieścimy podstawowy FAQ ale liczymy na Wasze pytania aby był on jak najbardziej kompletny.

W czasie ostatniej rozgrywki pojawiły się wątpliwości odnośnie przekupienia przeciwnika.
Gracz A w trakcie swojej tury przkupuje agenta należącego do gracza B odrzucając dolary. Zaczyna się tura gracza B więc wiec gracz A przejmuje kontrolę nad przekupionym agentem i aktywuje go. Pytanie czyja tura następuje po zakończeniu aktywacji przekupionym agentem ? Następuje tura gracza A który przekupil ? Czy też tura gracza B który był przekupiony ?

Pytanie o Ingrid Heizer.

Jedna z misji (z kart misji ) jaką Ingrid może wykonać to „odrzuć przedmiot w trakcie rozmowy z wrogim agentem” .
Chciałem spytać o jaki przedmiot chodzi ? Czy to ma być przedmiot mający wpływ na rozmowę czy po prostu należy odrzucić dowolny przedmiot nie wykorzystując jego właściwości

Dobre pytanie.
Doprecyzujmy, chodzi o przedmioty mające skutek przed (np.: mundur kobiecy), w trakcie (np. bagnet, perfumy itp.) jak i po (np. środki nasenne)

Kolejna wątpliwość 
Niemiecki agent Bruno ma misje „spotkaj sie z klosem i oficerem SS”. Bruno zajmuje jedno pole z klosem i oficerem SS ale w danej chwili to nie on ma swoją aktywację. PYTANIE : czy pomimo tego ze bruno nie jest aktywowany, ale spełnił wymagania misji otrzymuje nagrodę ? Czy tez wypełnić misje może tylko w momencie swojej aktywacji

„Stawka” wyładowała z nami na wakacjach w chorwacji, czasu na grę sporo i dlatego rodzą sie pytania 

Mamy wątpliwości co do „odrzucenia przedmiotu” kilro agentów ma misje mówiąca ….. W czasie spotkania z wrogim agentem odrzuc przedmiot. W takim razie stwierdzeńie odrzuc przedmiot oznacza ze odrzucam go z gry bez wykorzystania jego działania w trakcie spotkania. …… Czy tez w trakcie spotkana mam wykorzystać działanie danego przedmiotu i w ten sposób odrzucam go z gry ?

Pytanie o „rozmowę”
czy może dojść do rozmowy w lokacji? czy rozmowa może być zainicjowana tylko na ulicy?
czy może dojść do rozmowy dwóch agentów, jeśli na tym samym polu stoi jeszcze 1 agent (np 2 agentów polskich i 1 niemiecki)?

Witam
Gra bardzo się nam podoba,jednak w trakcie rozgrywek pojawiły się różne wątpliwości dotyczące instrukcji i zasad:

1. Z opisu scenariusza „Najlepsze kasztany…” na str.32 (krok 1) wynika, że należy umieścić w nim sektory: Hitlerplatz, Administracyjny, Gestapo i Miejski. Tymczasem z rysunków na str.33 wynika, że powinny być to sektory: Policyjny, Administracyjny, Kolejowy i Wojskowy. Który opis jest właściwy?

2. Na stronie 19 w pkt 1 i 2 zapisano, że aresztowań bez kart misji mogą dokonywać wyłącznie oficerowie SS, przy czym wskazuje się, że są to m.in. Fritz Kopf i Eryk Kopf. Z opisu na str.5 wynika jednak, że oficerowie SS oznaczeni są na Dokumencie Agenta symbolem „dwóch błyskawic” (funkcja wojskowa). Tymczasem na Dokumentach Agentów Fritza Kopfa i Eryka Kopfa widnieją symbole „naramiennika”, co zgodnie z w/w opisem powinno oznaczać zwykłego oficera. Poza tym są oni w tych Dokumentach określani jako „Oficerowie gestapo”, a nie „Oficerowie SS”. Czy pomimo to należy traktować ich więc jako oficerów SS i mogą oni dokonywać aresztowań bez kart misji?

3. Co dzieje się, gdy znacznik Punktów zwycięstwa na torze zwycięstwa dojdzie do samego końca? Czy oznacza to automatyczne zwycięstwo danego gracza? I ile musi ich być – w niektórych scenariuszach wspomina się o 11 PZ, podczas gdy na torze ostatnie pole z literą V jest 10.
4. Nie bardzo rozumiem, jakie są skutki „Czyszczenia dowodów” i związanego z tym odrzucenia dowodów (str.13 pkt 5):
– Czy to znaczy, że mam na torze śledztwa zacząć ponowne gromadzenie dowodów na tego Agenta od zera? Czy w takim wypadku dany Agent ma na torze śledztwa ponownie status „pod obserwacją” (str.18), nawet jeśli był już „spalony”? (Byłoby to chyba nielogiczne…)
– Czy też od momentu uzyskania ponad 10 dowodów mam za każdy kolejny dowód na danego Agenta przyznawać sobie 1 punkt zwycięstwa? Ale jaki status ma wtedy ten Agent – czy dalej ma status „spalony”?
– A może po przekroczeniu 10 dowodu na danego Agenta mam przyznać sobie tylko 1 PZ, wyzerować dowody i zacząć zbieranie ich od początku, i znowu gdy przekroczę 10 dowód dodać sobie 1 PZ. Także w tym wypadku nie wiadomo, czy dany Agent ma na torze śledztwa ponownie staus „pod obserwacją” (str.18), nawet jeśli był już „spalony”?

5. Poza tym warto byłoby chyba w jednym miejscu zebrać opis wszystkich sposobów osiągnięcia zwycięstwa w grze. Chodzi o sposoby inne, niż spełnienie warunków scenariusza – obecnie są one rozrzucone w różnych miejscach instrukcji i dość trudno w razie potrzeby je odszukać.

Z góry dziękuję za rozwianie powyższych wątpliwości.