Koniec sezonu jachtowego to dla właścicieli dobry moment, żeby zająć się zakonserwowaniem i zabezpieczeniem sprzętu przed zimą. Będzie to zarówno dotyczyć samego jachtu, jak również wyposażenia, które na nim się znajduje, na przykład silnika zaburtowego. Podczas normalnego pływania z tego typu silników korzysta się stosunkowo rzadko, lecz są one niezwykle przydatne przy wszelkich manewrach portowych czy przy jakimś zagrożeniu. Jednak pomimo tego, że nie używa się ich często, to co najmniej raz rok powinny być przeglądnięte dokładnie przez jakiegoś doświadczonego mechanika.
Większość producentów zaleca taki serwis silnika gazowego właśnie raz na rok, ale są również części, jakie należy sprawdzać raz na pół roku. Niektóre z serwisowych czynności może wykonać właściciel, jeżeli będzie wiedział jak zabrać się za nie, ale z większością udać się jednak należy do autoryzowanego warsztatu.
Ma to o tyle znaczenie, że podczas tego typu serwisu wymienione zostaną wszystkie potrzebne materiały eksploatacyjne, ale również i wykonana zostanie dokładna kontrola stanu technicznego. Wczesna diagnoza ograniczy przede wszystkim ryzyko jakieś bardziej poważnej usterki, a w wielu przypadkach naprawa silników jachtowych wiązać się może z wysokim kosztem. Z tego też powodu nie warto zapominać o tym, szczególnie że na taki serwis będzie kilka długich zimowych miesięcy. Systematycznie sprawdzany sprzęt odwdzięczy się wydajną i płynną pracą, a także tym że nie zawiedzie w przypadkach, kiedy okaże się być potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+